Road Racing,  Vesti

Rekord staze za početak sezone

Prvog vikenda jula, u organizaciji Moto saveza Srbije, a uz podršku Auto moto saveza Srbij i Moto kluba Spark, na stazi nacionalne vozačke akademije Navak u Subotištu, otpočeo je Otvoreni šampionat Srbije za sezonu 2023 u RR disciplini, kao i u Moto klasik discipli, koja se ujedno bodovala i za BMU šampionat Evrope.

Više od 70 takmičara priredilo je vikend za pamćenje za oko 1000 gledalaca koji su tokom dva dana uživali u majstorijama najbržih motociklista u Srbiji. Subota je otpočela slobodnim treninzima, a zatim i kvalifikacijama na kojima je oboren rekord staze u -Subotištu  – Michal Filla  1.17.828.

Filla se potrudio da rekord dodatno padne pa je u nedelju u trci odvezao krug 1.17.674 i time potvrdio rekord staze.

Prvu trku dana u subotu vozili su takmičari klasa 600 SSP, 1000 STK i Superbike, a najbrži je bio vozač MK Spark – Michal Fllla koji je odneo ujedno i pobedu u klasi SBK, ispred klupskog kolege Miomira Pojića i Vukašina Bajića iz AMK Vitalon Group.

Pobedu u klasi 1000 STK odneo je Goran Stojanović, predstavnik AMKK Zlatibor, ispred Nenada Petrovića iz AMKK Divlji i Branislava Popovića iz MK Spark.

U klasi 600 SSP najbrži je bio Strahinja Kovačević koji je tokom prvih krugova držao priključak za kolegama na znatno jačim motociklima, ali je napravio grešku na kočnju što ga je koštalo vremena koje je morao da nadoknadi u borbi za pobedu. Iza njega kroz cilj je prošao Mihailo Šoškić, a potom i Nenad Mojsilović.

Vrhunsku trku pružili su nam takmičari klase 600 Formula, ujedno i najbrojniji na stazi. Borba se vodila između novajlije Damjana Pavlovića i veterana Gorana Vladislava, koji su nekoliko krugova vozili “na točak”, sve dok Pavlović nije napravio grešku i izgubio mogućnost da se bori za pobedu. Iza njihovih leđa vodila se borba za drugo mesto između Filipa Miladinovića i Gorana Kečana. Na kraju prvi kroz cilj prolazi Vladislav, ispred Kečana i Miladinovića, ali je usled kazne od 10 sekundi zbog preranog starta, Vladislav je pomeren na četvrto mesto, a podijum je pripao Kečanu, Miladinoviću i Goranu Terziću.

U klasi 1000 Formula Marko Maksimović odneo je pobedu prošavši kroz cilj uz više od 3 sekunde prednosti u odnosu na Maria Mazalicu. Treću poziciju na podijumu zauzeo je Goran Šalabalija.

U divziji 1 očekivano su najbrži bili takmičari klase 125 SP, te su prve tri pozicije pripale Srđanu Popovu, Branislavu Bekiću i Draganu Prokinu, dok su divizijom 2 dominirali takmičari klase Open Specijal i to – Sašo Nikolov iz Severne Makedonije i gosti iz Rumunije – Beleiu Alexandru i Cristian Sarac.

U nedelju su takmičari dan počeli jutarnjim treninzima, a potom su u podne startovale i prve trke. U prvoj trci snage su odmeravali Filla i Kovačević smenjivajući se na prvoj poziciji, dok se Stojanović sa začelja borio da stigne do podijuma, nakon greške u prvoj krivini trke. Na kraju Filla je prošao prvi kroz cilj, isprd Kovačevića i Stojanovića.

U klasi SBK pobeda je pripala Filli, ispred Miomira Pojića i Vukašina Bajića, a u klasi 600 SSP na najviši stepenik pobedničkog postolja popeo se Strahinja Kovačević uz lično najbolje vreme, ispred Nemanje Paunovića koji je i pored kazne od 10 sekundi došao do druge pozicije i Nenada Mojsilovića. Poredak u klasi 1000 STK bio je isti kao u subotnjoj trci – Stojanović, Petrović i Popović.

Uzbuđenja u trci klase 600 Formula nije izostalo ni drugog dana, Goran Kečan i Filip Miladinović vodili su međusobnu borbu sa štopericom, i kada je delovalo da je sve rešeno, tri krivine pre kraja trke Miladinović je pao i ostao bez plasmana na pobedničkom postolju, pa su pozicije dva i tri pripale Goranu Terziću i Igoru Dostaniću.

U klasi 1000 Formula videli smo odlične vožnje Maksimovića i Šalabalije, kao i Maria Mazalice koji je uz grešku na startu uspeo da se domogne treće pozicije, iza Maksimovića i Šalabalije.

Srđan Popov, Dragan Prokin i Branislav Bekić i ovog puta preuzeli su prve tri pozicije Divizije 1, dok je u diviziji 2 poredak nepromenjen u odnosu na prvu trku – Nikolov,  Beleiu i Sarac.

Leave a Reply

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *